Politik fra rødderne

Geodata kan hjælpe kommuner med rygekampagner

Rygestopkampagner kan målrettes ved brug af geodata, da de resterende rygere ikke er en homogen gruppe.

 sundhedsdata

Af Peter Christian Nielsen | [email protected]

Andelen af rygere er faldet fra 26 procent af befolkningen i 2005 til blot 17 procent i 2013. Skal det tal nedbringes yderligere er det nødvendigt at udvikle målrettede rygekampagner til de borgere der stadig ryger.

Det mener konsulent Jeanette Mayland Olsen fra virksomheden Geomatic, som laver kort baseret på geodata, hvor det blandt andet er muligt at sandsynliggøre hvilke gader og kvarterer, hvor der ud fra en lang række demografiske data bor flest rygere.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Social & sundhed

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57