Sponsorering af sport giver profil – måske

Sport og kultur er vigtige parametre i kommunernes indbyrdes profilering. Men der er fare for, at profilerne bliver for ens, advarer ekspert. 

 branding

Af Redaktionen | [email protected]

For tiden er Herning, Viborg, Aalborg og Aarhus værtsbyer for årets europamesterskab i fodbold for unge, U21-EM. Og de er bestemt ikke de eneste kommuner, der brander sig ved at sponsorere populære sportsgrene, ofte med fokus på talent og elite. 

En undersøgelse fra Idrættens Analyseinstitut viser, at der alene i årene 2000-2005 er investeret 1.7 milliarder i nye stadionanlæg og haller, som bruges af danske fodbold- og håndboldklubber i de bedste ligaer.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Kommunikation

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57