Politik fra rødderne

'iPads giver ikke bedre undervisning'

Tablets er ingen snuptagsløsning til bedre undervisning. Kommuner bør tænke sig rigtig godt om inden de køber ’spillecomputere’ i stor stil, siger forsker

 dannelse

Af Kim Rosenkilde Nielsen | [email protected]

Teknologi kan være et godt redskab i god og innovativ undervisning i folkeskolen. Men storindkøb af udstyr som iPads og andre tablets er ikke nødvendigvis opskriften på bedre undervisning. Måske nærmere tværtimod.

- Det ville jo virkeligt være dejligt, hvis man kan løse så komplekse problemer som kvalitetsproblemer i folkeskolen med sådanne forholdsvis simple løsninger. Men hvis man ser på den viden, vi har fra tidligere forsøg med stor-skala løsninger, så er vores erfaringer ikke ret gode, siger Jeppe Bundsgaard, der forsker i brugen af it i undervisning ved Danmarks Pædagogiske Universitet (DPU).

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Børn & unge


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57