Politik fra rødderne

Borgmestre med i skjult reklame

Kommuner og borgmestre medvirker til skjult markedsføring i Måneds Magasinet Erhverv. Det strider mod almindelige retsprincipper for kommunestyret – og borgmestrene burde vide bedre, mener eksperter.

 reklame

Af Benjamin Holst | [email protected]

En række danske kommuner har lagt navn til en annoncefidus, der bevæger sig på kanten af, hvad der er lovligt – og sandsynligvis også et godt stykke over. 

Måneds Magasinet Erhverv tilbyder kommuner omtale mod, at borgmesteren til gengæld lægger navn til et brev, der rundsendes til det lokale erhvervsliv med tilbud om at medvirke. Herefter kan de lokale leverandører vælge at betale for skjult markedsføring i form af en artikel i bladet. Og det er ifølge Oluf Jørgensen, ekspert i medie- og forvaltningsret, i strid med markedsføringsloven. 

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Økonomi


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57