Kommunen.dk
MENU
Digitalisering har flyttet sig fra primært at være et internt redskab i kommunerne til også at være dybt integreret i helt borgernære services som fx virtual reality til træning af borgere med angst. Derfor er det også blevet afgørende, at borgerne involveres i prioriteringer om digitalisering.
Digitalisering har flyttet sig fra primært at være et internt redskab i kommunerne til også at være dybt integreret i helt borgernære services som fx virtual reality til træning af borgere med angst. Derfor er det også blevet afgørende, at borgerne involveres i prioriteringer om digitalisering.
Foto: Maskot/Ritzau Scanpix

Klumme/ Borgerne skal med ombord i digitaliseringen

Klumme/ Borgerne skal med ombord i digitaliseringen

5. jun. 2024
Kenneth Kristensen
KENNETH KRISTENSEN
PHD, DIREKTØR I REEL UDVIKLING, TIDLIGERE KOMMUNALDIREKTØR
Email

Dette er et debatindlæg og udtrykker alene skribentens holdninger.
Har du selv et debatindlæg inden for Kommunen.dk’s interesseområder, kan du sende det til debatognavne@ kommunen.dk

Digitaliseringens formål, fokus og konkrete teknologivalg skal opleves relevant i et borgerperspektiv. I Rødovre Kommune har et opgaveudvalg set på spørgsmålet.

Det kræver abonnement at læse denne artikel.

Digitalisering har flyttet sig fra primært at være et internt redskab i kommunerne til også at være dybt integreret i helt borgernære services, fx chatbots i borgerservice eller virtual reality til træning af borgere med angst. Derfor er det også blevet afgørende, at borgerne involveres i prioriteringer om digitalisering, så digitaliseringens formål, fokus og konkrete teknologivalg opleves relevant i et borgerperspektiv.

Interesseret i et abonnement? - klik her

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens § 11 b og DSM-direktivets artikel 4.