Politik fra rødderne

Af Rasmus Jønsson
 | 
Tilfredse børn og forældre i kommunens institutioner får først lov til at fylde i medierne, når de kommunale kommunikatører træder i karakter og bliver taget alvorligt på ledelsesplan, skriver Rasmus Jønsson.
Tilfredse børn og forældre i kommunens institutioner får først lov til at fylde i medierne, når de kommunale kommunikatører træder i karakter og bliver taget alvorligt på ledelsesplan, skriver Rasmus Jønsson.
Foto: Peter Mørk, Ritzau Scanpix (arkiv)

Kommuner gemmer og glemmer de gode historier

Kommunikation er en ledelsesfunktion. Og kommunale kommunikatører må længere frem på banen, så flere positive historier rammer medierne, skriver Rasmus Jønsson.

   En af hovedårsagerne til, at det halter gevaldigt med at få skabt en mere positiv fortælling, er, at mange kommuner ikke tager kommunikationsdisciplinen alvorligt.

Mange børn og forældre er godt tilfredse med deres børnehave. Mange familier sætter pris på de lokale fritidsfaciliteter. Mange ældre glæder sig til, at hjemmehjælperen ringer på døren, fordi de oplever at få kompetent hjælp af et sympatisk menneske. Faktisk er rigtig mange danskere rundt om i landet glade for den service og de ydelser, deres kommune leverer.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Kommunikation

Politikerliv


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57