Politik fra rødderne

Af Maria Steno
 | 
Kommunikationsrådgiver og tidligere kommunalpolitiker, Selvstændig
Overskrifter er ikke bare et journalistisk valg, men også et politisk, skriver Maria Steno.
Overskrifter er ikke bare et journalistisk valg, men også et politisk, skriver Maria Steno.
Foto: Jens Dresling, Ritzau Scanpix (arkiv)

Hvis du læser den her artikel, er du over 40

Flere og flere politiske budskaber og nyheder bliver udviklet som oneliners skabt til overskrifter og sociale medier.

   De unge ser nyheder i forbifarten og læser ifølge dem selv sjældent artiklerne i dybden, og de har derfor svært ved at forstå kompleksiteten i nyhedsstrømmen.

Kommunikationsafdelingerne vokser, og journalister er en af de hurtigst voksende faggrupper i kommunerne. Alligevel får kommunerne ofte kritik for deres kommunikation, og borgerne husker væsentligt flere dårlige historier om kommunalpolitikere end gode.

Velkommen til kommunen.dk

Prøv kommunen.dk i 6 uger for 299 kr ekskl. moms

Allerede abonnent?
Log ind her:

Hvis du benytter Internet Explorer, og har problemer med at logge ind, kan du prøve at benytte den gamle udgave af hjemmesiden: http://old.kommunen.dk

Vi anbefaler dog at du i stedet benytter en moderne - og mere sikker – browser, fx: Microsoft Edge, Google Chrome, Firefox eller Safari.

Glemt kodeord?

Kommunikation

Kultur


Kommentarer

Du skal enten være logget ind, eller tilknyttet en IP-aftale for at kunne kommentere.

Tilmeld dig kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik


Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57