Af Maria Steno
 | 
Kommunikationsrådgiver og tidligere kommunalpolitiker, Selvstændig
Overskrifter er ikke bare et journalistisk valg, men også et politisk, skriver Maria Steno.
Overskrifter er ikke bare et journalistisk valg, men også et politisk, skriver Maria Steno.
Foto: Jens Dresling, Ritzau Scanpix (arkiv)

Hvis du læser den her artikel, er du over 40

Flere og flere politiske budskaber og nyheder bliver udviklet som oneliners skabt til overskrifter og sociale medier.

   De unge ser nyheder i forbifarten og læser ifølge dem selv sjældent artiklerne i dybden, og de har derfor svært ved at forstå kompleksiteten i nyhedsstrømmen.

Kommunikationsafdelingerne vokser, og journalister er en af de hurtigst voksende faggrupper i kommunerne. Alligevel får kommunerne ofte kritik for deres kommunikation, og borgerne husker væsentligt flere dårlige historier om kommunalpolitikere end gode.

Interesseret i et abonnement? – klik her

Log ind på Kommunen.dk
Glemt kodeord?

Kommunikation

Kultur

Tilmeld dig Kommunen.dks nyhedsbrev

Cookie- og privatlivspolitik

Afmeld nyhedsbrevet

Pressenævnet
© Kommunen ApS 2017  |  CVR: 31 88 59 57